پاسخی به همکلاسیم آقای علی مطهری

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مطلبی را با عنوان "پاسخ به همکلاسیم علی مطهری " در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش در این مطلب آمده است:

آقای علی مطهری

سلام علیکم

مکتوب شما را در اعتراض به عکس العمل نمازگزاران جمعه در سالگرد رحلت امام "ره" به سخنرانی سید حسن آقای خمینی در رسانه ها خواندم (اینجا). گرچه شما فرزند مرد بزرگی هستید که امام ایشان را حاصل عمر و پاره تن خود نامید ولی از آنجا که در مطالبی که در یادداشتتان نوشته اید با توهین به جمع کثیری از مومنان نماز گزار و و مقدسات آنان و رئیس جمهور قانونی کشور رعایت چنین جایگاه و منزلتی را ننموده اید و با یاد آوری این مثال بر گرفته از قرآن، بدون آنکه قصد شبیه سازی تاریخی داشته باشم!، "پسر نوح با بدان بنشست / خاندان نبوتش گم شد" ، ضمن ارئه پاسخ به مکتوب شما در راستای دفاع از مقدسات متذکر می شوم که تنها فرزند بزرگان بودن برای عاقبت خیر کافی نیست!

علی آقا آیا اجازه دارم به عنوان همکلاسی سالهای دور خودم و نه فرزند شهید بزرگوار آیت الله مطهری، من هم شما را به کودک عزیز کرده خانواده ای تشبیه کنم که با سوء استفاده از جایگاه والای پدرش و خوردن نان برادر همسری رییس مجلس و. . . بدون آنکه اندکی تأمل کند هر تهمت و ناروایی را نثارمومنان نمازگزار و مقدسات نظام و رئیس جمهور قانونی کشور می کند و انتظار دارد مورد تشویق هم قرار بگیرد؟. خدا کند رئیس دستگاه قضا در رو دربایستی برادرشان نمانند و شما را برطبق صریح قانون به واسطه توهین هایی که کرده اید حداقل مورد پرسش قرار دهند و به شما بیاموزند میان حریت و انتقاد و آزادی بیان و توهین و هتاکی فاصله بسیار است.

همکلاسی قدیم ! آیا براستی سید حسن خمینی که البته به عنوان نوه امام از صمیم قلب مایلیم عزیز و محترم بماند در کدام صحنه انقلاب دارای سوابقی است که حالا شما مدعی هستید از صحنه حذف شده است؟ و آیا می توان گفت حق اظهار نظر از ملیونها مردمی که برای اظهار نظر تریبون نماز جمعه را در اختیار ندارند، سلب شده است؟! آیا فکر نمی کنید ملت طی ماههای بعد از انتخابات عملا سخن سید حسن خمینی را شنیده بود ولی ایشان هیچگاه برای شنیدن پاسخ مردم در دسترس آنها نبودند و از اینرو مردم در اولین فرصتی که دیدار ایشان برایشان میسر گردید پاسخ خود را به ایشان منتقل نمودند. آقای مطهری کافی بود یک لحظه به یاد می آوردید که یکسال قبل مانند سالهای قبل تر همین مردم با نهایت احترام به سخنرانی نسبتا طولانی سید حسن آقا در نمونه دیگر همین مراسم گوش دادند و به این سرعت آنچه رخ داد را حمل بر نبود آزادی بیان نمی کردید!

آقای مطهری شما در پاراگراف پایانی نوشته تان با فرضی غلط مبنی بر اینکه "آقایانی اصرار به شبیه سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند" بی محابا به مومنان نمازگزار در روز جمعه توهین کرده اید و آنان را به سپاهیان عمر سعد و ابن زیاد تشبیه و سیدحسن خمینی را در جایگاه امام حسین"ع" نشانده اید، گرچه به خیال خودتان با آوردن عبارت "آیا صحیح می دانند" تلاش نموده اید از زیر بار عواقب چنین توهین بزرگی به مومنان فرار کنید که امیدوارم در جای خود دادستان محترم به این هتاکی های شما برای رد این نظریه که، این شمایید که کودک عزیز کرده اید، رسیدگی عاجل بنمایند. اما آقای مطهری اگر از عوام انتظار نباشد از شما به عنوان یک تحصیل کرده در الهیات و فلسفه انتظار می رفت که فهمیده باشید کسانی که در سخنانشان به افراد یا وقایعی در صدر اسلام و یا از قرآن اشاره کرده و یا می کنند قصدشان بر خلاف نظر شما شبیه سازی برخی چهره های امروز در عرصه سیاست با نظایرشان در صدر اسلام نیست، هرچند در برخی موارد چندان هم بی شباهت نیستند!، بلکه از نقل چنین مستندات تاریخی یا قرآنی هدف ارائه نمونه هایی است که نشان می دهد "گذشته درخشان تضمین کننده عاقبت خیر است" را نمیتوان به عنوان یک اصل همیشگی و عمومی و لا یتغیر پذیرفت و یا " داشتن رابطه نسبی یا سببی با افراد بزرگ و خوش عاقبت موجب بزرگی و خوش عاقبتی است " را نیز نمیشود اصل دانست کما اینکه در تاریخ اسلام بزرگانی مثل طلحه و زبیر علیرغم داشتن حسن سابقه دچار عاقبت سوء شدند که همه باید از آن به خدا پناه ببریم. و یا اینکه خداوند در پاسخ در خواست حضرت ابراهیم برای ادامه یافتن ولایت در خانواده او می فرماید لاینال عهدی الظالمین. ملاحظه می فرمایید که اشاره به چنین مستندات تاریخی و قرآنی که نمیتواند مورد انکار هیچ مسلمان معتقدی قرار گیرد، موجب ابطال اصول ساختگی و دروغینی است نظیر "گذشته درخشان تضمین کننده عاقبت خیر است" و به هیچوجه شبیه سازی تاریخی مدنظر بزرگانی که بدین مستندات استناد کرده اند نبوده است اما براستی شما این را نفهمیدید؟ یا خود را به نفهمیدن زدید تا به این بهانه به مومنان نمازگزار و امام آنان توهین فرمایید.؟ من یقین دارم شما روح پدرتان را برای چندمین بار با اظهار نظرهای عجولانه آزرده اید. استغفار کنید و از مردم نیز عذر بخواهید چرا که مردم امروز دارند صدای شما را می شنوند و در فرصت مناسبی که به شما دست یابند پاسخ شما را هم خواهند داد و . . . . .

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

همکلاسی شما در دبیرستان علوی در سال 1351 دکتر مهدی کوچک زاده

نظرات 2 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ب.ظ http://taghavi256.persianblog.ir

باعرض سلام میلاد پر خیر و برکت اقا امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) را به شما تبریک عرض می کنم

سید شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ http://bhc1.blogsky.com

مرگ بر دیکتاتور!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد